top of page

PANE PROFESORE POZOR !

Lyžařský kurz s 1. PA V neděli 14. ledna jsme všichni už čekali seřazení a připravení k odjezdu do chaty Protěž v Peci pod Sněžkou. Páni učitelé Pepa Matějka, přezdívaný Pepina a Miloš Novák nás přivítali se zmatkem v očích a v beranicích, které mi posléze přišly, jako dobrý nápad, a to už pouze z důvodu snadné dohledatelnosti učitelů, když jsem chtěla vědět, kam si mám dát lyže, aby byly bezpečně dovezeny na místo. Ani náš pan zástupce Pavel Pavlásek s praktičností nešel daleko a na hlavu si už dopředu vzal čepici na běžky s bambulí, ten den jsme však na běžky nešli. Ve stresové situaci a v dalších módních výstřelcích nás uklidňovaly úsměvy učitelek Pavly Rambouskové a Nikol Palivcové. Do Pece jsme přijeli kolem třetí hodiny odpolední. Na chatu jsme se trmáceli nahoru do kopce necelou třičtvrtě hodinu a doufali, že ten krpál jdeme naposledy. Další den jsme byly rozřazeny podle našich lyžařských schopností do pěti skupinek, ve kterých jsme zůstali až do konce kurzu. Měla jsem to štěstí a byla jsem přiřazena do skupiny číslo 1, kterou vedl náš pan zástupce Pavel Pavlásek. Na kurzu jsme s učiteli lyžovali a běžkovali celkem čtyři dny ze sedmi. Ve středu jsme dostali zasloužené volno, ale pár odvážlivců, včetně mě a pana učitele Nováka, se rozhodlo jít krpál dolů do městečka lidově nazývanému Pec a poté ho zase vyjít nahoru. Ovšem nemůžu říct, že cesta byla zbytečná, protože kromě obdivu městečka Pec pod Sněžkou jsem získala igelitovou tašku s Krakonošem a viděla pana učitele Nováka se zasadit nohama napřed do hlubokého sněhu, což za 8 km cesty stálo. A proč také u pádů do sněhu nezůstat? I přes obdivuhodné lyžařské a běžkařské výkony pana učitele Pavla Pavláska, se musel zvedat ze sněhu minimálně třikrát, což vezmeme-li v potaz rozježděnou sjezdovku a spousty skupin neohleduplných lyžařů, je velmi obdivuhodný výkon. Abych nehanila pouze učitele, (potřebuji totiž projít do dalšího ročníku) tak se vám pochlubím i se svými pády na běžkách, přesný počet vám ovšem neřeknu, neboť po dvanáctém za jediný den jsem přestala počítat. Mým nejoblíbenějším favoritem však zůstane moment, kdy jsem se na rovné trati rozplácla jako žába a svůj obličej zabořila do čerstvě napadaného sněhu. Myslím si, že tímto kouskem jsem mohla zavést nový skincare trend, škoda že nemám žádnou dokumentaci. Mé celkové zhodnocení lyžařského kurzu je 10 bodů z 10. Velmi se mi líbilo poznat učitelé a holky z 1.PA trochu v jiném světle. Myslím si, že každý by měl využít šanci na nabídku kurzu. Je to velmi přínosná příležitost poznat vaše okolí v novém světle a zasportovat si a nebo se pořádně vyválet ve sněhu. Děkuji učitelům Pavle Rambouskové, Nikol Pavlicové, Josefu Matějkovi, Pavlu Pavláskovi a Miloši Novákovi za postarání se o naše životy a naši edukaci. Bylo to úžasné.





bottom of page